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Der Patch sollte aber nichts bei den Raeumen aendern. Wenn Figuren einen Raum verlassen, sollte der Raum danach leer sein.
"Schnelles vorspulen" bringt nix, da die Spielfiguren eine konstante "Zeit" haben (die laufen nicht schneller, der Fahrstuhl braucht immer gleich lang) ... einzig die "Sendezeit" verlaeuft schneller.
Wenn ich den Fehler irgendwann mal reproduzierbar vorfinden sollte, kann ich ihn sicher auch ausmerzen.
bye
Ron
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So, heute ist der Fehler wieder aufgetreten und ich habe das Spiel gespeichert.
Allerdings finde ich nirgends eine Datei "savegame.xml" . Könnt ihr mir mal erklären durch welche Ordner ich mich da durchsuchen muß? Bitte mal eine erklärung für Doofe, da ich mich mit Programmieren etc. nicht auskenne.
Direkt in dem Verzeichnis, in dem auch die TVTower.exe liegt, wird durch speichern (Taste "S") eine Datei savegame.xml angelegt - die ist ca 4 MB gross (gepackt nur noch ein paar KB, also fein als ZIP/RAR/7z packen).
bye
Ron
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Selbst dazu bin ich zu doof, sorry :-(
Finde ich nicht. Kann ich dich irgendwie privat erreichen (mail, Facebook, etc..?)
Ich stelle gleich/zeitnah eine neue Fassung online (bin ja auf der Suche nach dem Fehler) - habe jetzt noch einen Schnellvorlauf (also inklusive schneller Figuren ;D) eingebaut, bei mir werden die Zimmer aber immer fein beraeumt (wenn dem nicht so waere, wuerde meine "Testfassung" mit einer entsprechenden Fehlermeldung beendet werden).
Ich lass jetzt noch mehrfach ein paar Tage laufen und da mal schauen.
Erreichen: Ich hab ein Telefon (siehe Gamezworld.de-Impressum) und auch eine EMailaddi (ebda.).
bye
Ron
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Er hat mir bereits per EMail geschrieben - gesehen habe ich auf dem beigefuegten Screenshot eine "savegame.xml" aber partout auch nicht. Dafuer aber, dass ein Verzeichnis "TVTower.DevPatch" im TVTower-Verzeichnis vorhanden war - kann also sein, dass es gut war, das Patchen nochmals zu erklaeren (falls nicht @ Prinz, dann geflissentlich betreffende EMailzeilen ueberlesen ).
Habe hier im Schnelldurchlauf mehrmals 5-6 Tage laufen lassen, ohne das Raeume besetzt zurueckblieben. Der Schnelldurchlauf ruft die KI schneller auf, die Figuren bewegen sich schneller etc - ist also, bis auf ein paar Kleinigkeiten (Raumwechselanimation etc.), wie Vorspulen.
bye
Ron
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Nein Ronny, die Art der Beschreibung war für mich "Experten" genau richtig
Aber ich habe mir heute morgen mal dein Update von gestern runtergeladen und versuche es mal damit.
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every time you start the game the latest version of the graph poblemas porfavor arrumen it's not the way ta to play
Hi marcos,
If you talk about "loading savegames leads to broken images": that bug is known and already fixed, please wait some days until I provide a new patch (I already got the terrorists working - and some other features).
But if you talk about some "general" problem (you start a game and the graphics are bugged) and this was NOT the case before: please tell me since which version you are having this problems.
bye
Ron
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and the latest version of the day 24/06/14 20:42
I alread assumed you are using the latest version.
But I still am not sure what kind of problem you experienced: Are the graphics broken on each start of the "TVTower.exe" - or just as soon as you try loading a game?
Did it happen in versions before?
bye
Ron
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Yes happened in other versions that I downloaded and so I move the mouse the image of the mouse is on the graph of the game
Hmm there is a file in the game directory
"config/settings.xml"
Open it in the texteditor of your choice (notepad, notepad++, textedit, ...).
It should look like this:
<?xml version="1.0"?>
<config version="2.0">
<language>de</language>
<playername>Player</playername>
<channelname>My Channel</channelname>
<startyear>1985</startyear>
<database>res/database.xml</database>
<stationmap>germany.xml</stationmap>
<gamename>New Game</gamename>
<onlineport>4544</onlineport>
<fallbacklocalip>192.168.0.3</fallbacklocalip>
<fullscreen>FALSE</fullscreen>
<directx>0</directx>
<colordepth>16</colordepth>
<sound_effects>TRUE</sound_effects>
<sound_music>TRUE</sound_music>
<!-- possible values:
all: AUTOMATIC
linux: LINUX_ALSA, LINUX_OSS, LINUX_PULSE, UNIX_JACK
mac: MACOSX_CORE
windows: WINDOWS_ASIO, WINDOWS_DS
attention: program might crash with invalid settings, which
enforces you to adjust this file by hand!
-->
<sound_engine>AUTOMATIC</sound_engine>
</config>
Change the line
<directx>0</directx>
to
<directx>1</directx>
or
<directx>2</directx>
0 ... OpenGL
1 ... DirectX 7
2 ... DirectX 9
Does the bug look like this ?
This is how it looks currently, when run in a VirtualBox-Windows7. On a real one, it looks ok - so might be a gpu driver issue in this case.
bye
Ron
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and exactly this much fought thank you
Do you use "1" or "2" ?
If "0" did not work, your graphics card has problems with openGL (driver issue).
PS: you could write in your language + google translate (it is really hard to understand your English).
bye
Ron
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na verdade sou brasileiro e uso gloogle tradutor
Ahh ok - but this sentence was way easier for me to translate (using Google Translate).
So if you want, you can translate the game interface yourself:
- copy "res/lang/lang_en.txt" to "res/lang/lang_pt.txt"
- download tvtower_flags.zip
- extract "pt.png" to "res/grafiken/gui/flags/pt.png"
- edit "config/gui_languageflags.xml" and add this line inbetween (to load the flag ingame):
<sprite name="flag_pt" url="res/grafiken/gui/flags/pt.png" />
- edit the lang_pt.txt as needed
LANGUAGE_NAME_INTERNATIONAL = Portuguese
LANGUAGE_NAME_LOCALE = Português
...
Voila .. the game should then be in your language.
If you do this, feel free to email me the language file "lang_pt.txt" afterwards (so I could add it to the offical download package).
Please do not think the above is very complicated, on request I could even add all available flags next time (as a single spritesheet) so some steps are no longer needed (just add a lang_**.txt file then and you are ready to go).
bye
Ron
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how can I add another map for example (Brazil)
You will have to copy + adjust "config/maps/germany.xml" to your needs.
- create "collission images" (so the mouse knows which district/state it is hovering), these are like "cutout images" (see the officepack image)
- - define them in the <stationmapdata>-part
- create a density map of the country and a surface map (same proportions)
- - place the url to this images within that <stationmapdata>-part too
- open settings.xml and replace <stationmap>germany.xml</stationmap>
with your new file
- open the locale files and insert the names for the federal states (to make it look pretty ) - do it similar to the already existing ones.
I know, this is a tedious load of work - but you asked for it.
bye
Ron
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nao e muito por que fica facio para jogar
after that I edited the words in Portuguese that the game does not open more